Audi-A6 Avant

Uusi Audi A6 Avant näyttää tältä, Suomeen syksyllä 2018

Audi on julkaissut kuvia uudesta A6-mallistaan. Autonvalmistaja luettelee pitkän listan yksityiskohtia ominaisuuksista, jotka ovat paremmin nyt kuin ennen. 

Muun muassa uuden Audi A6 Avantin jousitus tarjoaa edeltääjäänsä laajemman valinnanvaran dynaamisen suoritumisen ja mukavuuden välillä. Progressiivinen ohjaus kuuluu vakiovarusteisiin. Urheilullisen ohjauksen vaste on muutuu yhä suoremmaksi ohjauskulman kasvaessa.

Lisävarusteena dynaamisen nelipyöräohjauksen – aina 60 kilometrin tuntivauhtiin asti takapyörät kääntyvät viisi astetta vastakkaiseen suuntaan. Tämä kutitstaa kääntösädettä jopa metrillä. Audin mukaan ominaisuus tekee auton olemuksesta kokoaan “pienemmän” kun pysäköidään tai liikutaan kaupungissa.

Jousituksen voi valita neljästä eri vaihtoehdota: urheilualusta, sähköisesti säädettävät iskunvaimentimet ja mukautuva ilmajousitus myös säädettävällä iskunvaimentimella sekä dynaaminen vakioalusta.

audi a6 avant

Uuden Audi A6 Avant ominaisuudet:

4,94 metriä pituutta ja 1,89 metriä leveyttä. Korkeus 1,47 metriä. Sisätilat ovat suuremmat kuin aikaisemmissa malleissa ja lisätilaa on niin etu- kuin takaistuimilla sekä takaistuinten jalkatiloissa. Urheilullisesta olemuksesta huolimatta uusi Audi A6 Avant on onnistunut säilyttämään tavaratilakapasiteettinsa ennallaan. Tavaratilan leveys on 1 050 mm ja tilavuus 565 litraa. Takaselkänojat taitettaessa tilaa vapautuu 1680 litraan asti.

Audin A6 Avant tarjoaa laajan valikoiman kuljettajaa avustavia järjestelmiä, jotka on jaettu eri teknologiapaketteihin “city” ja “tour”. Esimerkiksi emergency assist -hätäavustin lisää turvallisuutta: jos kuljetta ei ole aktiivinen, järjestelmä huomauttaa tästä akustisesti tai haptisesti. Mikäli kuljetta ei vieläkään reagoi, järjestelmä ottaa tilanteen haltuun ja aktivoi hätävilkut sekä pysäyttää autamaattisesti auton omalle kaistalleen.

Kaikki moottorit sisältävät vakiona kevythybridijärjestelmän. Hihnalla toimiva laturi-starttimoottori, MHEV-järjestelmän sydän, lataa jarrutuksen aikana erillistä 48 V -litiumioniakkua jopa 12 Kw:n teholla! Kevythybridijärjestelmän avulla auto kulkee moottori sammutettuna 55 – 160 kilometrin tuntinopeuksissa. Todellisessa ajossa MHEV -teknologia vähentää polttoaineenkulutusta enimmillään 0,7l – 100 ajokilometriä kohden. Start-stop toiminto aktivoituu 22 kilomterin tuntivauhdissa.

Uudessa Avant mallistossa on 12 eri ulkovärivaihtoehtoa mistä valita.

Lähde: IS